Letnia Zbiórka Żywności w Tesco

Letnia Zbiórka Żywności Tesco

Współpraca z organizacjami wspierającymi osoby w potrzebie jest od lat stałym elementem działań Tesco. Firma przekazuje nadwyżki ze swoich sklepów organizacjom charytatywnym, wspierając lokalne społeczności i walcząc z marnowaniem żywności.

Od 2017 roku, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, publikuje dane dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. Raport dotyczący marnowania żywności jest ważną częścią publikowanego co roku raportu „Strategii Pomocnych Gestów”, który podsumowuje działania społeczne firmy.

Dwa razy do roku, przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem, Tesco przeprowadza zbiórki żywności, w ramach których zaprasza swoich klientów do wsparcia tych, dla których okres świąteczny jest szczególnie trudny. W tym roku, z powodu sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19, Wielkanocna Zbiórka Żywności nie mogła się odbyć i Fundacja Tesco wyszła z inicjatywą zorganizowania wyjątkowej, dwumiesięcznej Letniej Zbiórki Żywności. Zbiórka odbywa się w terminie od 1 lipca do 31 sierpnia, a zebrana żywności, dzięki wsparciu Banków Żywności i Caritas Polska, trafi do najbardziej potrzebujących.

W akcji może wziąć udział każdy, a przekazanie żywności jest bardzo proste i bezpieczne. Wystarczy, że podczas własnych zakupów klient włoży do koszyka dodatkowe artykuły z długim terminem przydatności, a następnie po skasowaniu umieści je w oznaczonym punkcie zbiórki za linią kas. Takimi produktami są np. mąka, ryż, makaron, cukier, olej, dżemy, konserwy, zupy błyskawiczne, herbata, kawa. Wszystkie artykuły zebrane w czasie Letniej Zbiórki Żywności trafią do Banków Żywności i Caritas Polska, a następnie zostaną rozdysponowane wśród osób potrzebujących. Tesco co dwa tygodnie, podczas trwania zbiórki, będzie publikować wyniki na stronie internetowej.

Zbiórka żywności

Łącznie od 2014 roku, od kiedy w Tesco prowadzone są zbiórki żywności, klienci Tesco przekazali 3.768 ton żywności, co umożliwiło przygotowanie 8,8 mln posiłków. W kwietniu firma przekazała dodatkową darowiznę w postaci 20 ton produktów, które przy wsparciu Partnerów trafiły do potrzebujących.

Dodaj komentarz